Comunicat públic: “Totes les entitats de l’Estat colombià estan obligades a garantir que les actuacions de la Comissió de la Veritat es realitzin sota els principis de seguretat, confidencialitat i privadesa”

25.02.22 | Comunicat públic

Un centenar d’organitzacions de la societat civil dirigim aquest comunicat a l’opinió pública amb el propòsit de ressaltar la importància de la veritat, donar suport al treball de la Comissió per a l’Aclariment de la Veritat, la Convivència i la No Repetició i sol·licitar que l’Estat colombià i les forces de seguretat garanteixin la feina.

Els fets succeïts fa alguns dies relacionats amb la interrupció injustificada de la presa de declaració de Dairo Úsuga, àlies Otoniel, i el robatori d’informació de l’investigador de la Comissió que li va prendre declaració tenen una gravetat singular que no es poden ignorar.

La veritat és un dret de les víctimes reconegut nacional i internacionalment. Sense veritat no és possible ni la justícia ni la reparació. Com a bé públic i comú, la veritat també és un dret de la societat. Aconseguir les transformacions necessàries per no repetir els fets i viure en democràcia no és possible sense entendre què, com, per què i per què va passar.

Comunicat disponible aquí