Nota de prensa: La Delegación catalana a Colombia constata una “lógica de guerra” en la repressión de las manifestaciones pacíficas del Paro Nacional

14.10.21 | Actualidad, Comunicado público, Publicación

La violència de la Força Pública vulnera els drets fonamentals en les protestes del Paro Nacional és l’informe de la Delegació catalana que va visitar Colòmbia a finals del mes de juny de 2021, dos mesos després de l’inici del Paro Nacional. El Paro va començar el 28 d’abril amb manifestacions generalitzades i mobilitzacions massives per tot el país, sobretot en entorns urbans, per part de diferents sectors de la societat civil, especialment joves.

L’informe fa una anàlisi de riscos que constata que Colòmbia pateix febleses democràtiques perquè no garanteix drets bàsics com el de la vida, la integritat, la llibertat d’expressió, de reunió i manifestació pública, o el dret a la terra i el territori, i a la consulta prèvia, lliure i informada, que són precisament elements claus per a les garanties de no repetició contingudes a l’Acord de Pau signat fa cinc anys. El document inclou una aproximació molt acurada a la repressió de les manifestacions del Paro Nacional fent menció especial a la militarització de les ciutats, la violència policial, la violència sexual, les desaparicions forçades I el paramilitarisme urbà en el marc de la protesta.

Descarrega la nota de premsa aquí