Comunicat internacional de la societat civil perquè el govern colombià garanteixi drets fonamentals i protegeixi qui els exerceix

4.05.21 | Comunicat públic

La Taula Catalana per la Pau i els Drets Humans a Colòmbia subscrivim el comunicat d’organitzacions internacionals de la societat civil perquè el govern colombià garanteixi els drets de reunió i manifestació i protegeixi a les persones que els exerceixen.

Entenem que les mobilitzacions pacífiques que la ciutadania colombiana està duent a terme des del passat 28 d’abril en el marc de la Vaga Nacional, són part del dret legítim de defensa dels drets humans. En aquest sentit l’ús desmesurat de la força per part de la Força Pública és inacceptable

Com organitzacions internacionals de societat civil sol·licitem:

• A la comunitat diplomàtica i a les Nacions Unides, demanar a l’Estat colombià que brindi les garanties suficients per a l’exercici legítim del dret a la protesta social i promogui escenaris de diàleg per prendre accions constructives per superar l’actual estat de crisi de drets humans pel qual travessa el país.

• A la força pública, exercir el seu rol constitucional de brindar les condicions de seguretat perquè les majories descontentes i desesperades per la pobresa, la malaltia i el conflicte trobin condicions per manifestar-se pacíficament.

• Als partits polítics, els gremis i les esglésies, a reforçar les seves accions per convocar el govern a prendre mesures a favor de la dignitat de la vida i que s’abstinguin d’emetre declaracions estigmatitzants.

• A les minories que intenten accions violentes com a mitjà de protesta per crear confusió i deslegitimar la protesta legítima, aturar les seves accions, incloses aquelles que es fan a través de les xarxes socials.

Podeu descarregar el comunicat aquí.